GymJunkie

BLOG

2020. január 17. 14:53 - iamzltn

Veronika 0. nap

12.jpg 1.jpg

Nagy nap ez a mai. Újabb program indul a blogon. Emellett újabb meglepetés lemez jött Eminem-től, plusz egy Mac Millertől (valami kiadatlan számok gyűjteménye lehet, mert Kurt Cobain sem ír már új dalokat ugye) úgyhogy ezt a bejegyzést is bólogatva írom éppen. Na de térjünk is rá Vera programjára. Ahogy az előzetesben említettem itt teljesen mások lesznek a kihívások, mint pl. Judit programjában. Vera tényleg csak napalmot nem dobott magára, azon kívül az elmúlt 10-15 évben mindent megtett diéta ügyben, hogy rontson a helyzetén. Mindent megpróbált kivéve az intenzív következetes edzést, aminek az eredője a lustaság volt. Vera az a fajta csaj, aki tesiórán is vagy otthon hagyta a cuccát, vagy beteg volt, bármit megtett, hogy ne kelljen megcsinálni még egy nyüves bukfencet sem. Itt azért az iskolai testnevelés órák fontossága rögtön más megvilágításba kerül ugye, miért is van szükség arra, hogy a gyerekek mozogjanak, sportoljanak hetente néhány alkalommal... Szóval lustaság. Itt most írhatnék a lustaságról, de igazából írhatnék már róla egy bejegyzést is, mert higyjétek el nekem is lenne miből merítenem. Van az a pont, amikor be kell vallania az embernek azt, hogy lusta, mert ha ez sikerül akkor el tud jutni a következő szintre, ami meg az, hogy felismeri, hogy az ambíciói és a lustasága pont ellentétes erők. A lustaság aláássa minden törekvését az embernek. A kettő együtt nem megy. Valamelyiket el kell engedni, vagy a lustaságot, vagy az álmodozást egy szebb fizikumról, a jobb pozícióról, saját vállalkozásról, szép családi házról, kb mindenről, ami rengeteg munkát igényel.

 

Sziasztok!

Zoli kérte, illetve én is fontosnak tartom, hogy a motivációkról, célokról egy 0. napi blogbejegyzéssel indítsunk, hiszen mindennek az alapja a rendszerezés, az alaposan végig gondolt tervezés, szóval most megpróbálom ezeket összeszedni itt egy kis szösszenetben.

Ahogy már a korábbi bejegyzésben is olvashattátok, életem során elég sokat fogyókúráztam, próbáltam ki különféle diétákat, azonban a sport elég nagy ívben elkerült sajnos, vagy lehet, hogy inkább én kerültem el azt… (ez visszavezethető többek között az iskolai évek testnevelés óráinak sikertelenségeire, a lustaságra stb.). Az utóbbi egy évben viszont elkezdtem egyre többet mozogni, aerobic órákra járni, futni; és nem csak elkezdtem mozogni, hanem elkezdtem élvezni is, új kihívásokat látni, keresni és találni a sportban, a mozgásban. Rengeteg fórumon jött velem szembe korábban, hogy a sport kikapcsol, átszellemít, önbizalmat ad, az élet más területein is előrébb visz stb. Ezeket mindig is egy jól felépített marketing fogásnak, bullshitelésnek gondoltam, mígnem - nyilván csak egy minimális mértékben - megtapasztaltam én is (tudom még sehol nem vagyok azokhoz az emberekhez képest, akik heti 5-6-szor eljárnak edzeni, de hát el kell kezdeni valahol). 

És akkor a célok: talán kilóban nem is tudnám meghatározni, – bár egy 56 kg-nak már örülnék, – az elsődleges cél a formálódás, minimális izomzat építése (így kezdetnek) és persze az elmaradhatatlan lapos has és keskenyebb csípő. Jelenleg egyébként kb. 62 kiló vagyok és 169 cm.

A motivációkról szerintem nem is kell túl sokat írni, a legtöbb embert – mint ahogy engem is – mozgatja a gondolat, hogy minél jobban nézzen ki, minél inkább érezze jól magát a bőrében, a próbafülkében ne érezze magát kellemetlenül és mindezek mellett az egészség sem elhanyagolható természetesen. Ami még engem motivál, az a kihívás, az újdonság megtapasztalása, a fejlődés és az önmagamon túllépés, önmagam leküzdése, ami mindig előrébb viszi az embert. 

Ez a kb. 10 hét jó lesz mindarra, hogy a saját korlátaimat megtapasztaljam és át is lépjek azokon (legalábbis remélem). Az étkezés résszel nem lesz nagy gond szerintem, bár a hozzáadott cukornélküli kekszeim hiányozni fognak, az edzésektől viszont annál jobban tartok, hogy hogy fogom bírni, mit tudok majd kihozni magamból a jelenlegi szinte nulla izomzatommal, de igyekezni fogok.

Szóval összességében egy minimális fenntartással és annál nagyobb izgalommal várom az előttem álló heteket. Tisztában vagyok vele, hogy kőkemény munka lesz, hogy sokszor nem lesz kedvem/erőm hozzá, hogy egy csomó mindenről le kell mondanom, hogy az időm nagy részét a munka mellett ez fogja kitenni, hogy tele lesz a hócipőm edzés után a kajakészítéssel és a dobozolással, de bízom benne, hogy a befektetett munka megtérül és a végén tényleg édes lesz a siker, ha már más édességhez nem jutok hozzá, bár a fehérjeszelet kérdésével akkor én is bepróbálkoznék itt...

Vera megpróbálja átlépni a lustaságot és milyen jól teszi. Sőt, már átlépett rajta, hiszen az elmúlt egy évben nagyon szép fejlődésen ment keresztül ami a sporthoz való hozzáállását illeti. Ahogy lejjebb is írja nagyon komoly távokat futott le és aerobic órákra is eljárt. De ahogy annyiszor mondtam már, az edzéseket a célokhoz kell igazítani és aerobic-kal és futással Vera nem fogja elérni azt amit szeretne. Ez a program pedig meg fogja neki mutatni, hogy merre kell elindulnia és a 70 nap végére pedig szépen el is indul ezen az úton, remélhetőleg sikeresen. Szinte mindegy, hogy honnan indul neki az ember egy ilyen programnak. Megnézzük, hogy hol van az origo és onnan kezdjük a terhelést. A képek alapján látszik, hogy Vera izomzata az élethez elengedhetetlen funkciókat látja el. Ez a koplalásoknak és a terhelés hiányának a kombinációjából fakad, a szervezet ugyanis szívesen lebontja a koplalások esetén az izomzatot, hiszen ha nincs terhelés nincs szükség az izmokra, amik ugye végzik a munkát és felzabálják a kalóriákat. Ha nincs megfelelő kalóriabevitel és nincs izommunka az izom feleslegessé válik. A baj ott kezdődik, hogy a formákat az izmok adják, legyen sző nőről vagy férfiról. A trükkös Veránál az, hogy ahhoz, hogy hatékonyan égessünk zsírt, kell az izommunka, ezért az izomzatát is fel kell túrbózni, hogy még hatékonyabb izommunkával égessük a kalóriákat. Az anyagcseréjét fel kell építeni, de a sokéves fogyókúrázás ezt nem könnyíti meg, ezért árgus szemekkel kell figyelni, hogy hogyan reagál a szervezete a terhelésre és az étrendre. Az a fura helyzet állt elő, hogy a nassolásokat leszámítva a kaját még majdnem soknak is érzi az első napokban, ezt ugye onnan tudjuk, hogy ő is hétfőn kezdte a programot, de a tartalomidőzítés miatt nála 5 napos eltolással kerülnek ki a bejegyzések. A program kissé döcögősen indult, mert én is lebetegedtem és a nulla edzéstapasztalat miatt az első hetekben ott kell lennem az edzések nagyobbik részében. Ettől függetlenül az előírt dolgokat Vera szépen megcsinálta és az első nem is edzés, inkább állapotfelmérő session alatt mutatott jeleket, amik bizalomra adnak okot. Legalábbis ahhoz képest, amit beharangozott és amit leszűrtem az előzetes fogadkozásokból. Apropó fogadkozások. Hozzáállás. Vera hozzáállása lesz itt a kulcs, mert ez most nem az az időszak, amikor a nyafogással bármit is elér az ember, márpedig volt ebből is bőven. Nem bántani akarom, sőt, segíteni akarok neki minden létező eszközzel. Ez az első egy hétben még benne van, de aztán ahogy belejön jobban az edzésbe, és lesz eredménye ez remélhetőleg átfordul és a "jajj én ezt egyedül nemtudom"-ból önállóan keményen elvégzett edzések lesznek, amiket élvezni is fog.

A program minimum 70 napos lesz, Március 23-án fog véget érni és Vera ez alatt heti 5 edzést fog végezni, 3 súlyzós, 2 kardió arányban legalábbis az alapozás időszakában, ami az első 3 hét lesz, hiszen fel kell építeni a terhelést. Kevés izolációs gyakorlatot végzünk ebben az időben, a teljes testet igénybe vevő core, sajátsúlyos gyakorlatokból viszont annál többet, hogy a váz és stabilizáló izmokat is aktivizáljuk és erősítsük, a későbbiekhez. Az étrendet 1600 kalóriára lőttük be szintén és az izomszövetek felélesztéséhez elengedhetetlen lesz a megfelelő mennyiségű fehérje bevitele. Húsok, tojás, túró, csirkemellsonka, zöldségek, gyümölcsök és az elengedhetetlen fehérje shake. Valahogy a lányok finnyásabbak, mert ugyan a férfi ismerőseim is elmondják, hogy szar a fehérjeturmix amit isznak, de valahogy sosem kerül egy mondatba a fehérje és a hányás, most viszont Juci és Vera is pontosan ugyanezt mondja. Nem mintha zavarna, nem azért esszük ezeket, mert ezek a kedvenceink, hanem mert ezek visznek közelebb a kurvajó testhez. Emellett Vera szedni fog kollagént meg pyruvatot is.  

Összességében hatalmas kihívás lesz mindkettőnknek, de én látom rajta az elszántságot és a kaja meg sem kottyan neki, inkább a logisztika és az edzések lesznek sarkalatos pontok, de ezekben tanácsokkal tudom segíteni, a munkát viszont majd neki kell beletennie. Szerintem nagyon látványos változások jöhetnek itt, de összeszorított fog kell majd a dologhoz. 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gymjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr8515413834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
BLOG
süti beállítások módosítása