GymJunkie

BLOG

2019. október 22. 23:56 - iamzltn

13. nap - A lónak a f*szát!

lonak_a_faszat.jpgMiután honatyáink tegnap is összehoztak egy Sas kabaré színvonalú műsort a parlamentben néhány dolgon azért elgondolkodtam. Egyrészt, ha most lennék gimnazista én is biztos egy “Lónak a faszát”-os táblával trollkodnám végig a sulit mondván, ha a parlamentben lehet, akkor itt is. Gyanítom a mai 16-18 évesek között is van olyan gyengeelméjű, aki meg fogja csinálni. Másrészt többször elbizonytalanodtam a korábbi bejegyzések írásánál, hogy nem e túl direkt vagy vulgáris a szöveg, de elnézve a parlamentet kiscserkésznek is gyenge vagyok. 

Így a második hét végéhez közeledve vasárnapra beiktattam egy csaló étkezést. Előzetesen elgondolkodtam a dolgon,- meg azon is, hogy ezt most itt elsumákolom a blogon - de semmiképpen nem akartam feleslegesen telezabálni magam. Elsumákolni azért nem fogom, mert ahogy említettem korábban ez egy tanulási folyamat nekem is, és pontosan tudni akarom, hogy minek mi a következménye, ezt pedig le is fogom ide írni, mert ezek hasznos dolgok. Szóval a korábbi diéták alatt tartottam heti egy emelt kalóriás napot, aminek megvannak a maga előnyei is, ha helyén tudja kezelni az ember. Miután érleltem magamban a dolgot, úgy döntöttem, hogy a vasárnap délután lesz a legjobb alkalom rá. Előzetesen annyi feltételt szabtam magamnak, hogy cserébe vasárnap reggel edzeni megyek, és a fehérjebevitelnek is meg kell lennie. Hát az összeszűkült gyomornak nem kellett sok, hamar sikerült elérni a pontot, amikor már inkább vízszintbe vágtam magam. A kacsacomb-kacsamell kombót nem kell magyarázni, valójában a szénhidrátot szinte teljesen elspóroltam mellőle, de igazából nálam a kacsa/liba felérnek bármilyen desszerttel, nem kell hozzá semmi. Ezekkel nem is volt gond, viszont amikor rámentem a sütire, a cukorsokktól gyakorlatilag kivontam magam a forgalomból néhány órára. Az émelygés hasfájással és később iszonyat levertséggel párosult. Este fél 10-kor gondoltuk, hogy bedobunk valami sorozatot pihenésképpen, de én konkrétan a nyolcadik percben megköszöntem a napot és kidőltem, mint a rohadt nád. Másnap reggel természetesen olyan éhesen ébredtem, amilyen éhesen csak lehet. A vércukorszint hirtelen emelkedése majd visszaesése okozta a farkaséhséget. Mindenesetre diéta szempontjából lehetne mismásolni, de ez a nap elment gyufáért. A 20. napi összegzésben ki fog derülni mit jelentett a gyakorlatban a csalónap. Ha nem megyek le 89 kilóra, akkor itt nagyon nagy botrány lesz. és biztos, nyomok egy olyan leolvadást, mint Bruce Willis 'Butch' nevű karaktere a Ponyvaregényben. 

Viszont, ha már itt tartunk, akkor írok kicsit a csalónapok működéséről. Ha súlyfeleslegtől akartok megszabadulni és az első 60 vagy nagyobb zsírtömeg esetén mondjuk 70-80-90 napos diétátokat csináljátok, akkor felejtsétek el a csalást. Lehet, hogy lesz, aki itt fröcsögni kezd, hogy a csalónapom leírása után azt írom, hogy felejtős, de egy keményebb súlyfelesleg leadásához olyan mentális állóképesség kell, amit csak ezalatt a purgatóriumi időszak alatt lehet megszerezni. És azok, akik akár évek óta küzdenek a súlyukkal, azoknak nem lehet nyitva hagyni a kiskaput, mert meg kell tapasztalni és tanulni átmenni a rossz napokon megingás nélkül. Pont az a fajta szívósság kell ezekhez a dolgokhoz, amivel, csak a kínkeserves napokon történő átvergődés, és az utána megerősödött önbecsülés vértez fel. Ha jobban akarod érezni magad a bőrödben, azt önmagad elfogadásával és megszeretésével...lol csak vicceltem, tehát kökemény lemondással és rengeteg energiabefektetéssel tudod elérni, ezért az első radikális szakaszban nincs csalónap. Persze mivel nem lehetsz örökre kalóriadeficites állapotban, ezért az ideális súly elérésekor, vagy egy intenzívebb pl. 60 napos program után egy fenntartható, egészséges de lazább étrendet lehet követni. Erről majd írok egy külön bejegyzést is, de egyelőre koncentráljunk az előttünk álló dolgokra. Szóval a diéta itt azért rossz kifejezés, mert a diéta valami időszakos dolgot jelent, a dolog viszont nem áll meg két hónap után. Ha a kutya beszarik, de alaposan feltakarítod, akkor a lakás szép tiszta is lesz. Egészen addig, amíg újra be nem szarik a kis szemét, mert akkor ismét új anyaggal igyekszel bővíteni a legcifrább magyar káromkodások lexikonját. Okosabban teszed tehát, ha kurvára nem tartasz kutyát megfogod és kirakod a kutyát az udvarra. Persze, néha beengedheted, megsimogatod, hagyod hogy megmelegedjen a kandalló mellett, de azzal a lendülettel ki is teszed, mielőtt még újra odafosna a fehér szönyegedre, amit annyit takarítasz, hogy tiszta legyen. Mekkora metafora. Itt a fehér szőnyeg a tested, a kutya a mekis burger és minden olyan ételnek nem nevezhető valami, amit bár nem kéne, de megeszel, a kutyaszar meg a zsírtömeg, ami a rossz kaja hatására lerakódik. Ezzel csak azt akartam mondani, ha újra visszatérsz ugyanazokhoz az étkezési szokásokhoz el se kezdd a diétát, mert valamit elérni csak egy dolog, megtartani meg egy másik, szóval illúziója ne legyen senkinek, itt a kajálási szokások tartós megváltoztatásáról beszélünk. 

Felmerül a kérdés, hogy akkor tulajdonképpen mi a kék égnek tartanak az emberek csalónapot. Bizony egy hosszabb ideig tartó (nem 3 nap még nem számít hosszabb időnek) kalóriadeficites diétában a szervezet elkezdi lassítani az anyagcserét, hiszen azt látja, hogy nem elég a tápanyagbevitel, ezért abból a kevésből, amit kap a lehető leghatékonyabban akar működni és az utolsó kalóriát is kiszipolyozni a bevitt táplálékból. Ilyenkor egy csalóétkezés vagy mértékletes csalónap kizökkenti ebből a folyamatból a szervezetünket és kvázi felpörgeti az anyagcserénket. A jelenséget egy leptin nevű hormon okozza. A kalóriadeficit és a lassuló anyagcsere csökkenti a leptintermelést. A leptin viszont a jóllakottság érzetéért felel, ha viszont nincs leptin, nincs jóllakottság érzés, kvázi folyton tudnánk enni és ha konstans éhesek vagyunk, nem kell telefonos segítséget kérni, hogy rájöjjünk, enni is fogunk. Ettől persze a súlyunk stagnálni kezd, vagy nő, amitől elmegy a kedvünk és hirtelen azon kapja magát az ember, hogy fagyival töltött kürtőskalács felett pityog, hogy ő bizony nem tud lefogyni, akármit is csinál. 

Remegő vágy a kaja után, csak rosszul beállított diétában van, a legtöbben meglepődnének, hogy milyen adagokat lehet megenni, csak ugye tudni kell, hogy mit. Csalónapon mértékletesség és időzítés a legfontosabb. De csak és kizárólag akkor lehet elgondolkodni, ha te irányítod az étkezésed, nem fordítva.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gymjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr2215252056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
BLOG
süti beállítások módosítása